hujan salju

Senin, 25 Juni 2012

..Bagaimana jika aku menangis saja..?

kenapa..
Selalu aku bertanya..
Apa hanya tangisan yang mampu hadirkan tawa..

Kenapa mesti gagal jika harus berhasil..


Memang hidup ini sebuah proses..

Lalu kenapa mesti terlalu panjang..

Aku terlalu berdosa untuk menjadi baik..


Lalu apakah harus menangis untuk mengakuinya..


Tuhan begitu sempurna dengan segala yang ia miliki..

Namun harus dengan menangiskah aku datang kepadamu..
Meminta belai.an kasih mu..

Kenapa..

Hati ini begitu pedih kurasa untuk meneteskan sebutir air mata ini..

Apa mesti aku tumpahkan segala air mata ini untuk menghetikannya mengalir kelak..


Apa memang dunia ini penuh dengan tangisan..

Maka aku juga harus ikut menangis..

Kelahiran di iringi tangisan..

Kematian di antarkan dalam tangisan..

Aku bukannya lemah..

Tapi hari ini aku pantas mendapatkannya..

Aku berhak untuk menangis..


:'(

0 komentar:

Posting Komentar